شناخت و روانشناسی رنگها

رنگ قرمز

رنگ قرمز به عنوان یک رنگ محرک شناخته می‌شود که تأثیر آن بر روی روان افراد چندان ظریف نیست. البته استفاده از این رنگ در اهداف برندینگ اهمیت بالایی دارد. رنگ قرمز نشان داده که تفکر تحلیلی را به شدت کاهش می‌دهد و سرعت واکنش‌های ما را بالا می‌برد.

رنگ سبز

رنگ سبز یکی از ساده‌ترین رنگ‌ها برای چشمان ماست، زیرا بدون اینکه نیازی به تغییر در شبکیه چشم داشته باشیم، به راحتی می‌توانیم طیف‌های مختلف این رنگ را دریافت کنیم. همین وضعیت باعث می‌شود که رنگ سبز برای ما بسیار آرامبخش و دلپذیر باشد. بسیاری از هنرمندان به هنگام رفتن به صحنه یا تلویزیون سعی می‌کنند در اتاق سبز قرار بگیرند تا آرام شود. این رنگ می‌تواند به بهبود بینایی ما کمک کند و معمولاً در دید شبانه هم از آن استفاده می‌شود، زیرا چشم به راحتی می‌تواند سایز و اندازه آن را تشخیص دهد.

رنگ آبی

در حالی که رنگ قرمز به عنوان رنگ بدن شناخته می‌شود، رنگ آبی متعلق به ذهن است. این رنگ به رنگ آرامی و خونسردی، رنگ شفافیت و رک بودن و همچنین رنگ ارتباط معروف است. با توجه به مطالعات روانشناسی رنگ آبی به عنوان محبوبترین رنگ در جهان شناخته می‌شود و بیشتر توسط مردان مورد توجه قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آن در همه جای زندگی ما دیده شود. رنگ آبی، رنگ آسمان، رنگ اقیانوس‌ها و دریاچه‌هاست. رنگ اولویت جهانی برای نشان دادن شرایط زیست محیطی و تهدیدات آینده آن است و به نوعی یک رنگ محافظه‌کارانه به حساب می‌آید.

 

دانلود رایگان مقاله روانشناسی رنگ ها ، شناخت دقیق رنگها و مکمل ها ( لطفا کلیک کنید )

 

 

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست